Jak każda praca tak również praca copywritera potrzebuje odpowiednich narzędzi. Podstawę stanowi laptop lub jakikolwiek inne urządzenia pozwalające napisać tekst. Do pisania tekstów służą edytory tekstu. Każdy rodzaj komputera zazwyczaj posiada wpisany w oprogramowanie główne prosty edytor tekstu. Te dwa nierozerwalnie ze sobą związane produkty stanowią podstawowe narzędzia pracy każdej osoby piszącej teksty.
Copywriter, pisarz to czy piszący teksty?
Pisarz jest autorem tworzącym swoje dzieło w formie np. książki. Natomiast copywriter to osoba pisząca różnego rodzaju teksty nie stanowiące „dzieła” sztuki pisarskiej. Daleko tym tekstom do prozy czy poezji tworzonej przez pisarzy, pisanych przez duże „P”. Nie zmienia to faktu, że podobnie jak pisarz, twórca treści potrzebuje analogicznych narzędzi do pracy.
Notatki
Każdy, a być może większość twórców potrzebuje odpowiedniego zasobu wiedzy, aby stworzyć swój tekst pisany. Podstawę stanowią notatki. Bez nich, często trudno sprostać z napisania specjalistycznego tekstu. Copywriter tworzy teksty w bardzo różnych dziedzinach. Tekst opisujący np. maszyny, urządzenia, ale także miasta, rzeki, jeziora itp. wymaga rzetelnego opisu i tu notatki okazują się niezbędne. Twórca tekstów reklamowych zazwyczaj przed jego napisaniem dokonuje „rozpoznania” tematu. W języku branżowym nazywa się to research i na tej podstawie tworzone są notatki.
Słowa kluczowe
Większość tekstów reklamowych wymaga wprowadzenia do treści słów o kluczowym znaczeniu. Jeśli zleceniodawca powierzający napisanie tekstu reklamowego nie określa na jakich słowach czy frazach mu zależy, osoba pisząca sama musi je stworzyć. Słowa czy frazy kluczowe to specjalny zestaw sformułowań pozwalających wyszukiwarkom internetowym przypisanie tekstu do konkretnego wpisu w wyszukiwarce. Jest to najprostsze z możliwych zdefiniowanie słów kluczowych.
Edytor tekstu
Jest to program umożliwiający tworzenie tekstów w komputerze. W sieci można znaleźć wiele edytorów umożliwiających tworzenie tekstów o różnej skali trudności. Najważniejszym elementem każdego edytora jest możliwość zapisywania kopi tworzonych treści. Jest to bardzo ważne narzędzie, dzięki któremu każdy stworzony fragment tekstu można zapisać i w potrzebnym momencie odtworzyć oraz złożyć w całość.