Przyzwyczailiśmy się już do terminu copywriter, ale czy każdy wie, czym dokładnie taka osoba się zajmuje? Przedstawimy wam ten zawód z wyszczególnieniem najważniejszych zadań i mniej oczywistych faktów. Najważniejsze cechy copywritera to kreatywność, a z umiejętności przydatnych w wykonywaniu tego zawodu wymienić można: umiejętność szybkiego pisania oraz łatwość wyszukiwania informacji. Da się obejść bez tego wszystkiego, ale będzie znacznie trudniej.
Copywriter na zlecenie
Najprościej rzecz ujmując, copywriter to człowiek od pisania. Do jego obowiązków należy tworzenie unikalnych tekstów o długości i temacie wyznaczonym przez osobę zamawiającą. Zlecenia są różne, od krótkich tekstów pisanych wyłącznie pod wyszukiwarki internetowe, po dłuższe, wartościowe artykuły na blogi firmowe. Copywriterzy najczęściej działają na zasadach tzw. wolnego strzelca, chociaż najlepszą opcją jest zawarcie umowy z kilkoma stałymi klientami, jak wiadomo, stałe zlecenia, to stałe wpływy.
Po co i dla kogo copywriter tworzy teksty?
Najczęściej wykorzystuje się je do pozycjonowania stron internetowych. W tekstach tego typu istotne będą słowa kluczowe, które umiejętnie należy wpleść w tekst, by czytelnik nie zorientował się, że tak naprawdę najważniejszym celem danego artykułu jest to, by ktoś wszedł na stronę, zwrócił na nią uwagę.
Drobne usługi
Copywriter powinien znać się na wszystkim, a jeśli się nie zna, musi umieć dotrzeć do pożądanej informacji. Często więc jest tak, że copywriter posiłkuje się zagranicznymi stronami internetowymi, rzadziej tłumaczeniem, ale czasem także i tym. Autorzy tekstów reklamowych pomagają również w tworzeniu katalogów sklepów internetowych, opisując przedmioty w danym sklepie sprzedawane.
Ponadto współpraca z agencjami reklamowymi wiąże się czasami z wymyślaniem chwytliwych haseł reklamowych, szokujących (klikalnych) tytułów i nazw dla sklepów, stron i blogów internetowych. Copywriterzy odnajdują się też w radiu i telewizji, gdzie przygotowują teksty, odczytywane później na żywo.