Copywriter – osoba pisząca teksty na zlecenie, wydaje się, że do pracy nie potrzeba jej wiele, ale czy to prawda? Jakie narzędzia są mu niezbędne, a jakie po prostu ułatwiają pracę?
Komputer to nie wszystko
Owszem, praca przy komputerze jest dla copywritera chlebem powszednim. Potrzebna jest także dobra, wygodna klawiatura, ponieważ codziennie wklepuje się tysiące znaków. A jeśli już mowa o pisaniu i godzinach spędzonych w pozycji siedzącej, to w podstawowym wyposażeniu powinno się także znaleźć krzesło odpowiednio wyprofilowane i poduszki pod nadgarstki. Ale to nie wszystko. Czasami copywriter ma do wykonania pracę znacznie bardziej kreatywną, polegającą na wymyślaniu haseł reklamowych. Do tego przyda się bardzo zwykła kartka i długopis. Czasem pomysły dużo łatwiej przychodzą do głowy, gdy można z łatwością coś skreślić metodą tradycyjną, nanieść tego typu poprawki.
Copywriter a umiejętności
Nie da się ukryć, że to, co potrzebne copywriterowi do pracy jest ukryte pod hasłem: umiejętności miękkie. Chodzi o takie cechy jak już wspomniana kreatywność, lekkie pióro, łatwość wyszukiwania informacji, wysławiania się, etc. Wiele można się nauczyć w trakcie, kiedy już się ten zawód wykonuje, ale znacznie łatwiej zacząć komuś, kto już wcześniej pisał więcej niż przeciętnie (wszakże każdy ma za sobą przynajmniej jedno szkolne wypracowanie).
Przydaje się również wykształcenie. W nawiązaniu do poprzedniego paragrafu, zapewne łatwiej będą mieć absolwenci polonistyki, chociaż… oni pewnie bardziej skupią się na pisaniu artykułów merytorycznych, a nie koniecznie na pisaniu tekstów SEO. Dobrze radzą sobie też osoby, które ukończyły kierunki związane z promocją i marketingiem, bo zdają sobie sprawę z tego, jak ważne jest nastawienie nie tylko na poprawność merytoryczną, ale też ukierunkowanie na informacje, których poszukują klienci.
Wśród ważnych umiejętności, które powinien posiadać każdy copywriter działający na własną rękę, to umiejętności sprzedażowe i łatwość nawiązywania kontaktów, dzięki czemu można łatwiej zdobywać nowych klientów.